گروه ایده پردازی گزینه

طراحی گرافیک - مشاور . مدیر هنری ، تبلیغاتی و چاپ - کارگردانی نرم افزار و اپلیکیشن

گروه ایده پردازی گزینه

طراحی گرافیک - مشاور . مدیر هنری ، تبلیغاتی و چاپ - کارگردانی نرم افزار و اپلیکیشن

گروه ایده پردازی گزینه (Group ideas gozineh)
تشکیل کارگروه های ایده پروری و تولید و تولد ایده و ایده پردازی در امور مد نظر شما .
انجام امور حرفه ای مربوط به طراحی و گرافیک و مشاوره در زمینه های فوق.

مدیر هنری - نظارت بر چاپ.

کارگردانی طراحی و تولید نرم افزار و اپلیکیشن و وب.

انجام امور مربوط به محیطهای 3d و انیمیشن.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۸ خرداد ۹۹، ۱۵:۳۵ - علی
    عجب
نویسندگان
پیوندها

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است



“ شما باید هزینه فرصت را همیشه مد نظر داشته باشید و این را بدانید که هر فرصت جدیدی که از راه میرسد وقت و انرژی فوق العاده زیادی از شما خواهد برد. ” __دیوید دوج

یک ایده ای به سرتان زده و می خواهید بر پایه آن کسب و کاری را راه اندازی کنید. ایده شما اگر بگیر فوق العاده می شود… اما اگر نگیرد چی؟ چطور بفهمیم ایده ما اصولی است یا نه ؟ آیا راه برای تست کردن آن قبل از هزینه پول و وقت هست ؟ جواب بله است.
“شما همیشه در حال تست کردن هستید”  این جمله را Andre Marquis رییس دپارتمان کارآفرینی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی می گوید “با هر چیزی شروع کنید, با همان چیز هم تموم می کنید” یعنی چه؟ این جمله یعنی اگر ایده تان را از اول به صورت کاملا اصولی پی ریزی کنید , نتیجه آن هم کاملا معقول و مورد قبول خواهد بود.

از کجا شروع کنیم؟ ما 10 سوال آماده کرده ایم برای شما تا با جواب دادن به آن ایده تان را ارزیابی کنید.

1- مشخصات مشتری من چیست ؟
شاید محصول یا ایده شما یک راه حل عالی برای شما باشد, اما آیا میتونید مشخصات خودتون را به عنوان مشتری محصولتان بشناسید؟  “از خودتون بپرسید بزرگترین درد مشتریتان چیست تا با ایده تان آنرا درمان کنید” این جمله معروف آلکساندر اوسوالدر است نویسنده کتاب _نسل بیزینس مدل. کارآفرین آریزونایی بنام دیوید دوج برای شروع کسب و کار خود تحقیقات گسترده ای بر روی مشتری های احتمالی ایده اش کرد , در آخر به نتیجه رسید و شرکت خود را با نام  Sure Prep Learning بنا کرد تا به والدین نگران و رقابتگر کمک کند.
او امروزه کسب و کار خود را گسترش داده و دارای بیش از 800 آموزگار در ایالات آمریکا است.

2- چه چیزی را دارم جایگزین می کنم؟
“ایده شما هرچه می خواهد باشد, اون بیرون مردم یه چیز دیگه ای جایگزینش می خرند.” این سخن جیم پولکرانو , مدیر ارشد IMD است یکی از برگزیده ترین مدارس کسب و کار سوییس. از خودتان بپرسید محصول شما چه مزیتی دارد که مشتری حاضر است آنرا جایگزین خرید همیشگی اش بکند؟  البته لازم به ذکر است الزاما این مزیت نباید به محصولتان محدود شود, شما باید ببینید چه رقیب های دیگری دارید برای مثال اگر مشتری تان پول خود را برای خرید محصول شما نپردازد به جایش چه چیز دیگری برایش آنقدر مهم است که پولش را بدهد و آنرا بخرد , و آن هم رقیب شما خواهد بود.

3-  این محصول را چگونه به دیگران ثابت خواهم کرد؟
محصولتان را در حد امکان ملموس کنید! حالا این کار را با درست کردن عکس , انیمیشن یا حتی نمونه اولیه آن. با پیداکردن این نکته که چطور میتوانید محصولتان را به دیگران معرفی کنید خواهید فهمید محصولتان چقدر پایه و اساس استوار دارد. زیرا قابلیت نشان دادن محصولتان به دیگران مورد انتقاد زیادی قرار خواهد گرفت و این نیز کمکی به شما خواهد بود تا قبل از تولید انبود اشکالات کارتان را بررسی و رفع کنید.

4- چه کسی را برای تیم کاریم لازم دارم؟
در همان پله های نخستین شما خواهید فهمید نظرات چه کسی برایتان سازنده تر است و بعد از آن خواهید فهمید فکر چه کسانی را برای همفکری لازم دارید حالا چه در رابطه با محصولتان باشد, بازاریابی محصولتان یا حتی روابط عمومی کسب و کارتان.شما باید راهی پیدا کنید تا میزان علاقه افراد حاضر را به ایده تان بفهمید تا بتوانید افراد بهتری را به عنوان شریک کاری یا کارمند انتخاب کنید.

5- چه منابعی نیاز خواهم داشت؟ دقیقا ایده تان را چطور عملی خواهید کرد؟ جواب این سوال مستلزم دانستن این نکته است که به چه منابعی نیاز خواهید داشت , از کارگاه گرفته تا کامپیوتر و لوارم اداری و کاغد و دفتر. راهکار حل این مساله این است که قبل از صرف وقت و پول زیاد بر روی تست و تولید محصولتان لیستی از دارایی های کلیدیتان تهیه کنید و بررسی کنید هرکدام را کجا و چگونه می خواهید تخصیص دهید.

6- طول مدت چرخه خریدم چقدر خواهد بود؟
شما می خواهید بدانید مدت زمان چرخه خریدتان چقدر است تا بتوانید نیاز مالی پیش رویتان را تخمین بزنید. با چرخه خرید بلندتر شما پول بیشتری نیاز خواهید داشت و البته سودی که قرار است به دستتان برسد زمان زیادی طول خواهد کشید. به عنوان مثال اگر می خواهید تجهیزات بیمارستانی بفروشید شاید چرخه خرید و معامله 18 ماه طول بکشد. اما اگر بازی موبایل (اُپ) میخواهید بفروشید چرخه خریدتان خیلی کوتاه خواهد بود.

7- پیش بینی معقول فروشتان چیست؟
شما می خواهید عملکرد واقعی فروشتان را آنالیز کنید تا به پیش بینی محکمی از فروشتان ارایه دهید. برای مثال شما میخواهید یک رستوران در مرکز شهر دایر کنید دیدگاه غلط این است که فقط به سودی فکر کنید که از این رستوران عایدتان می شود اما در اصل مسایل مهمتری همچون مقدار فضا , نوع رستوران , مالیات , مجوز و … که باید به عنوان داده های اصلیتان بر پیش بینی فروشتان تاثیر بگذارند.

8- ایده من تا چه حد قابل توسعه است ؟
می خواهید کسب و کارتان چقدر بزرگ باشد, آیا میتوانید از ایده تان همچین توقعی داشته باشید؟ برای مثال اگر شما نویسنده هستید , برنامه نویس هستید یا هنرمند هستید که محصولتان را با دستان خودتان خلق می کنید باید این نکته را حتما در نظر بگیرید که بیزینس شما نمی تواند به اندازه بیزینسی که محصولش تولید انبوه می شود رشد کرد. آیا شما وقتتان را می فروشید, چیزی که مقدارش بی نهایت است یا دارید محصولی میفروشید که میتوانید میلیون ها عدد از آن بفروشید؟ هشیار باشید , زمان هرچقدر هم که زیاد باشد مردم توجهی به آن نمی کنند.

9- آیا من مهارت های لازم را دارم؟
داشتن یک ایده و عملی کردن آن دو مقوله جدا هستند. اگر ایده ای دارید که به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد آیا میتوانید فردی را پیدا کنید که این شکاف را در مراحل نخستین ایده تان پر کند؟

10- آیا خود من میتوانم این کار را برای دو سال بعد هم انجام بدهم؟
داشتن یک ایده عالی خیلی هیجان انگیز است. اما آیا حاضرید زندگیتان را حداقل برای دو سال وفق این ایده کنید؟ آیا پشتیبانی دارید از طرف خانواده , دوستان , مربیان؟ آیا حاضرید برای ایده تان از جان مایه بگذارید؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۹
حمید رضا طاهر

موفقیت ایرانیان در حوزه های فرهنگ، علم و فناوری در خارج از مرزهای ایران زبانزد خاص و عام است. با مهاجرت ایرانیان به سرزمین هایی که امکان رشد و شکوفایی استعدادهایشان را فراهم کرده است، در سالهای اخیر تعداد ایرانیان موفقی در زمینه های مرتبط با فناوری اطلاعات افزایش یافته است. 


شناختن دستاوردهای این افراد موفق، می تواند به ایجاد انگیزه در همه ما، و درس گرفتن از زحمات و تلاش های آنان، کمک کند.

۱. پییر امیدیار موسس و رئیس شرکت ebay بنیانگذار تجارت الکترونیک در جهان

امیدیار در سال ۱۹۶۷ از پدری ایرانی و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به‌دنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت. وی دانش آموخته دانشگاه تافتز است. پیر امیدیار رئیس و موسس سایت Ebay.com اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از ۶۰۰۰ کارمند ۴۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته‌است.

جایگاه امیدیار در ثروتمندان

رتبه ۲۹در لیست ثروتمندان حاضر جهان

رتبه ۱۹۸ ثروتمند تاریخ جهان

رتبه دومین ثروتمند زیر چهل سال در جهان

ثروتمندترین ایرانی در جهان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۶
حمید رضا طاهر

برای داشتن یک روز کاری مفید و پربازده، باید به چگونگی شروع آن روز توجه کنیم. سرحال بودن و انگیزه داشتن، به همراه انرژی کافی و توانایی دوری از افکار مزاحم، برای انجام دادن کارها با کیفیت و دقت بالا بسیار مهم است. استفاده درست از یک روز کاری، به طوری بتوان به اهدافی که از قبل تعیین شده است نزدیک تر شویم و یا دست پیدا کنیم آرزوی همه ماست.

خواب آلوده بیدار شدن، صرف نظر کردن از نرمش صبحگاهی، تند تند صبحانه مختصر خوردن و پریدن در وسط کار، عادت روزانه افراد بسیاری است، که البته اینگونه نمی توان روزی مفید داشت. اگر صبح ها درست شروع نکنید ممکن است نتوانید با انرژی و انگیزه کامل در آن روز کار کنید و یا از آن هم بدتر، کل روز را با ناراحتی، نگرانی، تشویش و اضطراب و بدون انجام دادن کار مفیدی، به شب برسانید.

در ادامه ۵ توصیه کوتاه برای شروع یک روز زیبا و مفید، آمده است:

شب ها خوب و به اندازه بخوابید:





صبح شما وقتی شروع می شود که صدای زنگ ساعتتان از خواب بیدارتان می کند. اگر ۴ ساعت قبل خوابیده باشید، مطمئنن داشتن روزی مفید و سازنده، برایتان بسیار دشوار خواهد بود. از طرف دیگر اگر مثلا ۹ ساعت باشد که خوابیده باشید، روزتان کسل کننده و گنگ خواهد شد.

به قول یک ضرب المثل انگلیسی: “مثل سنگ بخوابید و مثل پَر بیدار شوید”.

تحقیقات پزشکی نشان داده است که اختلالات خواب و نداشتن خواب کافی و راحت، به شدت در کاهش بهره وری موثر است و باعث می شود تا میدان توجه فکری شما کم شود. موجب بروز چاقی و دیگر مشکلات سلامتی، و حتی کاهش سرعت زمان واکنش انسان خواهد شد.

برای اینکه بتوانید صبح ها سر وقت و شاداب از خواب بیدار شوید باید شب ها سروقت بخوابید. اگر شما شب ها دچار بدخوابی هستید و برای به تخت خواب رفتن زودتر نیاز به کمک دارید، توصیه می کنیم موسیقی های خواب آور (خواب آهنگ) Pzizz.com را گوش کنید که تاثیر فوق العاده ای بر روی ذهن های بیش از حد درگیر و مشغول دارد.

۱۵ دقیقه به خودتان نظم بدهید:



دقیقه به خودتان نظم بدهید



صبحتان را با کاری آغاز کنید که نیاز به داشتن نظم و دسیپلین دارد. بهتر است کاری باشد که از انجامش لذت می برید و خود را موظف بدانید که هر صبح آن کار را انجام دهید. این زمان کوتاه که با نظم و دقت سپری می شود به افکارتان جهت می دهد و ذهن شما را برای باقی روز آماده می سازد. مثلا اگر امکانش هست، صبحها ۱۵ دقیقه آرام بدوید تا هم ذهنتان به حالت پس از بیداری برسد و هم مقداری اندورفین در خون وارد شود تا احساس شادابی کنید.

حتما صبحانه میل کنید:


حتما صبحانه میل کنید:


در مورد اهمیت صبحانه که اولین وعده غذایی پس از خواب است، هر چه بگوییم زیادگویی نکرده ایم. مغز در ابتدای صبح به قند زیادی احتیاج دارد و اگر این مقدار قند مورد نیازش از راه صبحانه تامین نشود، بدن از منابع قند ذخیره شده در کبد استفاده می کند که در نتیجه موجب اختلالات سلامتی خواهد شد.

به قول معروف: “صبحانه را خودت بخور، ناهار را با دوستت سهیم شو، و شام را به دشمنت بده”!

به دقت کارهای پربازده و مفید را مشخص کنید:


به دقت کارهای پربازده و مفید را مشخص کنید




تنها به نوشتن یک لیست از کارهایی که باید در روز انجام دهید بسنده نکنید، بلکه از میان آن کارها، کارهایی را انتخاب کنید که بازدهی بیشتر و بهتری در رسیدن به اهدافتان دارند. همه می دانیم که ممکن است یک روز با انرژی زیاد کار کنیم اما در آخر، کارهایمان بازدهی و تاثیر چندانی نداشته باشند.

پس صبح ها قبل از شروع به کار ۵ دقیقه وقت بگذارید و به این سوال ها فکر کنید:

چه کارهایی باید امروز انجام دهید؟

انجام چه کارهایی را قبلا متوقف کرده اید؟

دلتان می خواهد امروز کدام کارها را انجام دهید؟

حالا تصور کنید که در آخر روز کاری خود هستید و به کارهایی که در این روز انجام داده اید می اندیشید و بازدهی کاری خود را می خواهید بسنجید. کدام یک از این کارها اثر بیشتر و مهتری داشته اند؟ پاسخ این سوال، لیست کارهایی است که باید حتما در لیست کارهای امروزتان باشد و بر روی آنها وقت و تمرکز بیشتری بگذارید.

حالت کار به خود بگیرید:


حالت کار به خود بگیرید.



حالا که نرمش صبحگاهیتان را انجام داده اید، صبحانه میل کرده اید و اهدافتان را به دقت مشخص کرده اید وقتش رسیده است که وارد فضای فکری کار شوید. برای اینکار مثلا بعضی ها دوش می گیرند، برخی اصلاح می کنند، برخی دیگر لباس مخصوص کارشان را به تن می کنند و …

هدف از این کار این است که افکار مزاحم و دل مشغولی های دیگر را رها کنید و بر روی کارتان تمرکز کنید. چه در منزل کار می کنید چه در شرکت و یا اداره، بسیار مفید خواهد بود که روش و مدلی داشته باشید که به وضوح مشخص کند که شما می خواهید وارد فضای فکری کار شوید و کارتان را شروع کنید. هر وقت بتوانید این تصویر ذهنی را برای خود ایجاد کنید، خواهید توانست به دور از هرگونه درگیری فکری دیگر، به کارتان بچسپید.

 

نکات بالا بسیار به من کمک کرده است تا بتوانم روزهای کاری سازنده و مفیدی داشته باشم. البته هر انسانی متفاوت است و دیدگاه ها و روش های خود را دارد.

شما چطور؟ آیا شما هم راه هایی برای داشتن یک روز کاری پربازده دارید؟


source

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۹
حمید رضا طاهر

… یا استیو جابز (اپل) چگونه آیفون می فروشد!



یک راه بسیار موثر در جلب توجه مشتریان احتمالی و درگیر کردن فکر آنان با محصول و یا خدمات شما تصویر سازی ذهنی و القای این تصویر به مخاطبان است. همه افرادی که در شرکت اپل کار کرده اند و یا به طوری با استیو جابز مدیرعامل فقید آن شرکت در ارتباط بوده اند یک ویژگی و توانایی بسیار برجسته او را قدرت داستان سرایی و قصه گویی اش می دانند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۶
حمید رضا طاهر


مجله فوربز www.forbes.com هر سال پس از بررسی و مطالعه شرکت ها و برندهای مختلف جهان، لیستی از برترین شرکت ها را در زمینه نوآوری و خلاقیت منتشر می کند.

تازه ترین لیست منتشر شده در ادامه مطلب آورده شده است. ۶ شرکت در زمینه های مرتبط با اینترنت و کامپیوتر در جمع ۱۰ شرکت برتر می باشند که ۵ تای آنها متعلق به کشور ایالات متحده آمریکا می باشند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۲
حمید رضا طاهر

مسائل بسیار زیادی تنها با توجه و دقت بیشتر به ابزارهای ساده دور و برمان قابل حل هستند. هدف از انتشار این نوشته، جلب توجه بیشتر به این واقعیت است که این، ابزارها نیستند که یک مشکل را حل می کنند بلکه خلاقیت و خوشفکری در چگونگی استفاده از این ابزارها است که موجب حل مسائل و مشکلات با هزینه های حتی کمتر خواهد شد.

به یاد داشته باشید: “یک لوله کش اگر لوله کشی بلد نباشد حتی بهترین آچارها هم نمی تواند موجب انجام درست کارهایش شود.”

  ۱. خط و خش روی وسایل چوبی را با کشیدن گردو بر روی آنها برطرف کنید.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۸
حمید رضا طاهر

 شهرام فخار، بنیانگذار و مدیر مجموعه رستوران های “پدر خوب” : اگر راضی نیستم دخترم از غذای رستورانم بخورد نباید راضی باشم که بچه های مردم هم از این غذا بخورند.


 شهرام فخار، بنیانگذار و مدیر مجموعه رستوران های "پدر خوب" : اگر راضی نیستم دخترم از غذای رستورانم بخورد نباید راضی باشم که بچه های مردم هم از این غذا بخورند.


source

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۰
حمید رضا طاهر

کلید موفقیت در بازاریابی: با مشتریانتان درددل کنید!


این مقاله در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در وب سایت یک پزشک منتشر شده است.

وقتی به وب‌سایت‌ها و یا مطبوعات شرکت‌های ایده‌پرداز و خلاقیت محورِ موفق، چه بزرگ و چه کوچک مراجعه می‌کنید، همواره صفحه یا صفحاتی با عنوان «درباره ما» یا «تاریخچه» یا «داستان ما» را مشاهده می کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۸
حمید رضا طاهر

استارتاپ خود را متحول کنید !گام به گام با تخته آزمایش – Experiment Board

مهدی علیپور سخاوی ۸:۲۳ ق.ظ ۵
استارتاپ خود را متحول کنید !گام به گام با تخته آزمایش – Experiment Board

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۰۸
حمید رضا طاهر

پنج دام در انجام آزمایشات استارتاپ ناب


 


کارآفرینان اغلب به من می‌گویند: «ما کمینه محصول پذیرفتنی ( MVP ) خود را تا سه ماه آینده ارائه می کنیم»


«چرا سه ماه؟»


کارآفرین ها در مورد لیستی از خصوصیات وراجی می کنند و می گویند، «برای ارائه باید این قابلیتها و ویژگی ها در محصول باشند».


در این شرایط اشتباه چیست؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۵۳
حمید رضا طاهر