گروه ایده پردازی گزینه

طراحی گرافیک - مشاور . مدیر هنری ، تبلیغاتی و چاپ - کارگردانی نرم افزار و اپلیکیشن

گروه ایده پردازی گزینه

طراحی گرافیک - مشاور . مدیر هنری ، تبلیغاتی و چاپ - کارگردانی نرم افزار و اپلیکیشن

گروه ایده پردازی گزینه (Group ideas gozineh)
تشکیل کارگروه های ایده پروری و تولید و تولد ایده و ایده پردازی در امور مد نظر شما .
انجام امور حرفه ای مربوط به طراحی و گرافیک و مشاوره در زمینه های فوق.

مدیر هنری - نظارت بر چاپ.

کارگردانی طراحی و تولید نرم افزار و اپلیکیشن و وب.

انجام امور مربوط به محیطهای 3d و انیمیشن.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

۵ نکته برای داشتن یک روز کاری مفید و پربازده

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹ ق.ظ

برای داشتن یک روز کاری مفید و پربازده، باید به چگونگی شروع آن روز توجه کنیم. سرحال بودن و انگیزه داشتن، به همراه انرژی کافی و توانایی دوری از افکار مزاحم، برای انجام دادن کارها با کیفیت و دقت بالا بسیار مهم است. استفاده درست از یک روز کاری، به طوری بتوان به اهدافی که از قبل تعیین شده است نزدیک تر شویم و یا دست پیدا کنیم آرزوی همه ماست.

خواب آلوده بیدار شدن، صرف نظر کردن از نرمش صبحگاهی، تند تند صبحانه مختصر خوردن و پریدن در وسط کار، عادت روزانه افراد بسیاری است، که البته اینگونه نمی توان روزی مفید داشت. اگر صبح ها درست شروع نکنید ممکن است نتوانید با انرژی و انگیزه کامل در آن روز کار کنید و یا از آن هم بدتر، کل روز را با ناراحتی، نگرانی، تشویش و اضطراب و بدون انجام دادن کار مفیدی، به شب برسانید.

در ادامه ۵ توصیه کوتاه برای شروع یک روز زیبا و مفید، آمده است:

شب ها خوب و به اندازه بخوابید:





صبح شما وقتی شروع می شود که صدای زنگ ساعتتان از خواب بیدارتان می کند. اگر ۴ ساعت قبل خوابیده باشید، مطمئنن داشتن روزی مفید و سازنده، برایتان بسیار دشوار خواهد بود. از طرف دیگر اگر مثلا ۹ ساعت باشد که خوابیده باشید، روزتان کسل کننده و گنگ خواهد شد.

به قول یک ضرب المثل انگلیسی: “مثل سنگ بخوابید و مثل پَر بیدار شوید”.

تحقیقات پزشکی نشان داده است که اختلالات خواب و نداشتن خواب کافی و راحت، به شدت در کاهش بهره وری موثر است و باعث می شود تا میدان توجه فکری شما کم شود. موجب بروز چاقی و دیگر مشکلات سلامتی، و حتی کاهش سرعت زمان واکنش انسان خواهد شد.

برای اینکه بتوانید صبح ها سر وقت و شاداب از خواب بیدار شوید باید شب ها سروقت بخوابید. اگر شما شب ها دچار بدخوابی هستید و برای به تخت خواب رفتن زودتر نیاز به کمک دارید، توصیه می کنیم موسیقی های خواب آور (خواب آهنگ) Pzizz.com را گوش کنید که تاثیر فوق العاده ای بر روی ذهن های بیش از حد درگیر و مشغول دارد.

۱۵ دقیقه به خودتان نظم بدهید:



دقیقه به خودتان نظم بدهید



صبحتان را با کاری آغاز کنید که نیاز به داشتن نظم و دسیپلین دارد. بهتر است کاری باشد که از انجامش لذت می برید و خود را موظف بدانید که هر صبح آن کار را انجام دهید. این زمان کوتاه که با نظم و دقت سپری می شود به افکارتان جهت می دهد و ذهن شما را برای باقی روز آماده می سازد. مثلا اگر امکانش هست، صبحها ۱۵ دقیقه آرام بدوید تا هم ذهنتان به حالت پس از بیداری برسد و هم مقداری اندورفین در خون وارد شود تا احساس شادابی کنید.

حتما صبحانه میل کنید:


حتما صبحانه میل کنید:


در مورد اهمیت صبحانه که اولین وعده غذایی پس از خواب است، هر چه بگوییم زیادگویی نکرده ایم. مغز در ابتدای صبح به قند زیادی احتیاج دارد و اگر این مقدار قند مورد نیازش از راه صبحانه تامین نشود، بدن از منابع قند ذخیره شده در کبد استفاده می کند که در نتیجه موجب اختلالات سلامتی خواهد شد.

به قول معروف: “صبحانه را خودت بخور، ناهار را با دوستت سهیم شو، و شام را به دشمنت بده”!

به دقت کارهای پربازده و مفید را مشخص کنید:


به دقت کارهای پربازده و مفید را مشخص کنید




تنها به نوشتن یک لیست از کارهایی که باید در روز انجام دهید بسنده نکنید، بلکه از میان آن کارها، کارهایی را انتخاب کنید که بازدهی بیشتر و بهتری در رسیدن به اهدافتان دارند. همه می دانیم که ممکن است یک روز با انرژی زیاد کار کنیم اما در آخر، کارهایمان بازدهی و تاثیر چندانی نداشته باشند.

پس صبح ها قبل از شروع به کار ۵ دقیقه وقت بگذارید و به این سوال ها فکر کنید:

چه کارهایی باید امروز انجام دهید؟

انجام چه کارهایی را قبلا متوقف کرده اید؟

دلتان می خواهد امروز کدام کارها را انجام دهید؟

حالا تصور کنید که در آخر روز کاری خود هستید و به کارهایی که در این روز انجام داده اید می اندیشید و بازدهی کاری خود را می خواهید بسنجید. کدام یک از این کارها اثر بیشتر و مهتری داشته اند؟ پاسخ این سوال، لیست کارهایی است که باید حتما در لیست کارهای امروزتان باشد و بر روی آنها وقت و تمرکز بیشتری بگذارید.

حالت کار به خود بگیرید:


حالت کار به خود بگیرید.



حالا که نرمش صبحگاهیتان را انجام داده اید، صبحانه میل کرده اید و اهدافتان را به دقت مشخص کرده اید وقتش رسیده است که وارد فضای فکری کار شوید. برای اینکار مثلا بعضی ها دوش می گیرند، برخی اصلاح می کنند، برخی دیگر لباس مخصوص کارشان را به تن می کنند و …

هدف از این کار این است که افکار مزاحم و دل مشغولی های دیگر را رها کنید و بر روی کارتان تمرکز کنید. چه در منزل کار می کنید چه در شرکت و یا اداره، بسیار مفید خواهد بود که روش و مدلی داشته باشید که به وضوح مشخص کند که شما می خواهید وارد فضای فکری کار شوید و کارتان را شروع کنید. هر وقت بتوانید این تصویر ذهنی را برای خود ایجاد کنید، خواهید توانست به دور از هرگونه درگیری فکری دیگر، به کارتان بچسپید.

 

نکات بالا بسیار به من کمک کرده است تا بتوانم روزهای کاری سازنده و مفیدی داشته باشم. البته هر انسانی متفاوت است و دیدگاه ها و روش های خود را دارد.

شما چطور؟ آیا شما هم راه هایی برای داشتن یک روز کاری پربازده دارید؟


source

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۹
حمید رضا طاهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی