زمان زیادی از انتشار خبر خریداری نوکیا توسط مایکروسافت نگذشته است. شاید بسیاری از ما دوران طلایی نوکیا و اقتدار بی چون و چرای این کمپانی بر بازار گوشی های همراه را به یاد می آوریم. و حتماً سقوط باورنکردنی آن در چند سال اخیر را هم به خوبی به خاطر داریم.
مدیر عامل سابق نوکیا، جورمال اولیلا یک بار در سخنان خود اذعان کرد که نوکیا اشتباهات متعددی را در واپسین سال های فعالیت خود مرتکب شده بود. مهمترین اشتباه هم به گفته وی عدم توانایی نوکیا در شناخت ماهیت تغییرپذیر نیازهای مصرف کنندگان بود که موجب شد این شرکت نتواند با تولیدکنندگان آسیایی رقابت کند که این خود منجر به سقوط نوکیا شد. سقوط نوکیا اخیراً به بخشی از تحقیقات مدیریتی تبدیل شده است، اما با نگاهی به روند افت شرکت نوکیا درس های ابتدایی و ساده ای را می آموزیم که هیچ فرد حرفه ای نباید آن ها را از دست بدهد. در ادامه با ما همراه باشید.